Buro22 | Buro22 lanceert nieuw label voor vrouwen in sport
Buro22 - Sport & Entertainment - Twee branches die in de ogen van Buro22 onlosmakelijk met elkaar verbonden moeten zijn. Dus waarom niet bundelen in één organisatie? Buro22 ontwikkelt creatieve eventconcepten, biedt eventmanagement van A tot Z en verzorgt (social) media en PR.
sport entertainment event management eventmanagement suzanne amijs suuz buro22 bureau22 triple double bas verwijlen atletenmanagement athlete management den bosch 's-hertogenbosch
17052
post-template-default,single,single-post,postid-17052,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Buro22 lanceert nieuw label voor vrouwen in sport

07 apr Buro22 lanceert nieuw label voor vrouwen in sport

Vrouwen in de sport het podium geven dat ze verdienen, ook buiten het veld. Dat is het doel van een nieuw initiatief van Buro22: Sportwomanagement. In SX, ontvingen initiatiefnemers Suuz en Anouk gisterenavond een groot aantal in de sport werkzame vrouwen voor de kick-off. Niet geheel toevallig vond de lancering plaats voorafgaand aan de met 7-0 gewonnen wedstrijd van de OranjeLeeuwinnen tegen Noord-Ierland in het Philips Stadion. Want precies 1 jaar geleden, tijdens het 100 dagen moment voor WEURO2017, begon de vernieuwde samenwerking tussen Amijs en Dijkhoff, toen allebei werkzaam binnen het projectteam. Tijdens het voor de Leeuwinnen zo succesvol verlopen EK ontstond de behoefte om de prestaties van sportvrouwen nog meer in de spotlights te krijgen. “Ons land heeft veel vrouwelijke topsporters die geweldig presteren en de aandacht daarvoor neemt toe, maar het valt ons op dat weinig bedrijven hierop inspelen. Met Sportwomanagement willen we hier samen met de sporters, maar ook met bedrijven, bonden en andere sportinstanties verandering in brengen”, zegt Suzanne Amijs, oprichtster van Buro22.

Personal branding
Zo gaat Sportwomanagement vrouwelijke topsporters helpen bij hun personal branding. Niet alleen vrouwen die sportief gezien al aan de top staan, maar juist ook voor talenten. “Wij zijn geen klassieke atletenmanagers. We gaan ons niet bezig houden met bijvoorbeeld transfers van sporters. Veel liever willen we vrouwen helpen zichzelf beter te vermarkten. Het zijn de vrouwen die de laatste jaren de cups en medailles ophalen voor Nederland, maar tegenwoordig is dat voor merken helaas niet meer genoeg. Het gaat om (online) zichtbaarheid en bereik”. Sportwomanagement wil tegelijkertijd ook met sportsponsors in gesprek over waarom zij zich met name op mannen richten. Amijs: “We zien nu vaak dat sponsors er ook het vrouwenteam bij doen, er wordt dan wat ons betreft te weinig gebruik gemaakt van de specifieke kwaliteiten van deze vrouwen. Maar we zien ook dat vrouwen er dan naast hun sportieve prestatie voor moeten zorgen dat ze een interessant ‘platform’ kunnen zijn voor marketing”.

SportWomenBorrel
Net zoals Buro22 zal ook het nieuwe label focus leggen op samenwerken. “We kunnen niet alles zelf en dat willen we ook niet. Doe vooral waar je goed in bent en zoek mensen om je heen om mee samen te werken. Op die manier kom je veel verder, zo is onze overtuiging. Mede om die reden gaan we regelmatig events organiseren speciaal voor alle vrouwen in sport”. Van sportmarketeer tot eventmanagers of van clubbestuurder tot fotograaf, iedereen is welkom op de zogeheten SportWomenBorrels. “Om te netwerken, elkaar te inspireren en om samen de vrouwensport verder op de kaart te zetten”.

Meer informatie: www.sportwomanagement.nl